Joyce kreeg Culivents getipt toen ze op zoek was naar een partij die de grote wekelijks terugkerende catering vraag binnen Biosintrum aankon. Daarnaast vond ze het belangrijk dat het cateringbedrijf dezelfde visie deelde. Eerlijk, biologisch en lokaal eten. Eten met respect voor de natuur, het milieu en de dieren. Ook het werken met streekproducten en producten van het seizoen vond ze belangrijk. En dat dan niet alleen verkopen, maar als ondernemers het belang van deze keuzes ook echt inzien en er volledig achterstaan. Aan die eisen voldeed Culivents. Joyce: “Ruben en Imke passen als geen ander bij wat wij zochten.”
Het Biosintrum zet alles op alles voor een duurzame toekomst. Vanuit hun ontmoetingsplek van onderwijs, ondernemers en overheid, die samen pionieren voor een duurzame toekomst, serveren ze dan ook alleen maar vegetarische maaltijden. En dat is voor menig cateringbedrijf een grote uitdaging. Voor Culivents niet. “Ze maken van de vegetarische keuken zoveel meer dan alleen het standaard broodje kaas of brie”, vertelt Joyce.
Joyce plaatst in haar eigen online sheet wekelijks alle opdrachten die ze bij Culivents aanvraagt. Is er dan last minute nog een wijziging dan appt of belt ze dit door. Iemand die aangeeft een allergie te hebben of als er ineens vijf mensen meer komen bijvoorbeeld. Joyce: “Imke reageert dan vervolgens heel vlot.” Na het plaatsen van de wekelijkse opdrachten hebben de twee standaard nog wel even contact. Om bepaalde wensen af te stemmen en de groep die komt eten even door te nemen. “Ze houden in het menu rekening met mijn voorkeuren en die van de groep die komt eten. Ik noem bijvoorbeeld een streekproduct die ik graag wil gebruiken. Zij maken er dan een verrassend gerecht van. Dat werk zo heel fijn”, licht Joyce toe.
Waarom Joyce keer op keer voor Culivents kiest? “Ik weet zeker dat de medewerkers die komen vrolijk zijn en dat de kwaliteit én diversiteit van het eten hoog is.” En dat is belangrijk. Als bedrijf wil je je gasten niet teleurstellen in zowel het eten als de service. Je wilt ze ook zeker niet elke keer hetzelfde voorschotelen. “De lunches die we bij Culivents bestellen worden vaak genuttigd door groepen die nogmaals bij ons komen. Dan is een wisselend menu noodzakelijk. Niet elke keer broodjes, maar de ene keer wraps, sandwiches en dan weer bagels”, licht Joyce toe.
Ook de gasten merken de hoge kwaliteit op. “We krijgen vaak complimenten over het eten dat we serveren. Ze vragen weleens of ze de soep of een broodje mee naar huis mogen als het bijvoorbeeld niet opkomt”, vertelt Joyce. Maar dat komt niet vaak voor. Om derving te voorkomen werkt Culivents met afgemeten porties. “Komt het in zeldzame gevallen dan toch voor dat er iets over is dan neemt iemand het mee naar huis of eten onze studenten het hier op. De lekkernijen die Culivents maakt worden dus NOOIT weggegooid”, sluit Joyce lachend af.